Thursday, July 7, 2011

Journey to Kelantan














Salam. Mari aku kongsikan cerita mengenai perjalanan aku dan kawan-kawan ke Kelantan. Perjalanan kami ke Kelantan ini sebenarnya bagi menghadiri Seminar Kebangsaan Perpustakaan Akademik 2011 yang dianjurkan oleh Persatuan Pustakawan Malaysia. Tetapi di sini aku cuma nak ceritakan tempat-tempat menarik yang sempat aku singgah. Hari pertama perjalanan, kami singgah di Sungai Yu, Pahang. Tempatnya bersebelahan dengan jalan utama ke Kelantan. Simple saja tempatnya tetapi airnya menarik. Kami cuma singgah sebentar sambil berehat. Tak sempat nak mandi kerana perjalanan kami masih jauh.

Sesudah sampai di Kelantan, tempat-tempat yang aku pergi antaranya Wakaf Che Yeh, Restoran Yati Ayam Percik dan Pantai Irama. Di Kelantan kami menginap di Hotel Crystal Lodge. Temapatnya selesa dan murah untuk para pengunjung yang datang dari luar Kelantan menginap di situ. Bandar Kota Bharu tidaklah terlalu besar dan ia mudah untuk mengingati jalan-jalan sekitarnya. Aku sempat mengambil beberapa keping gambar untuk dikongsikan.

1 comment: