Monday, July 11, 2011

Sudah BERSIHkah?


Salam 1 Malaysia. Kesimpulan kepada apa yang terjadi hujung minggu lepas atau senang cakap sabtu lepas amat menyedihkan dan aku jamin mereka tak capai apa-apa pun objektif yang mereka harapkan. Tetapi yang aku nak persoalkan sekarang adalah perjuangan tu yang katanya perjuangan Islam. Kenapa perlu katakan ini perjuangan Islam? Ulama' mana atau majlis agama negeri mana yang ishtihar ini perjuangan Islam? Kenapa aku tanya begitu? Kerana ramai penyokong perhimpunan tersebut memahami ini perjuangan Islam. Kenapa tidak menyebut perjuangan dotdotdot sahaja. Pemimpinnya sendiri merupakan bukan Islam dan mempunyai isu dengan Islam tetapi isu itu nampaknya semakin dilupakan. Jika dikatakan perjuangan menuntut keadilan dalam pilihanraya aku percaya dan aku kata ya. Tetapi harus diingat, kami yang tidak menyokong perhimpunan tersebut juga Islam. Aku tidak nampak apa yang Islamnya cara perhimpunan tersebut. Yang aku nampak orang-orang yang memperalatkan agama banyak. Tetapi aku tetap dengan pendirian yang ini bukan caranya kerana akhirnya satu objektif pun tidak dicapai. Memalukan Malaysia lagi ada. Aku ingin merujuk satu group dalam MukaBuku yang tak habis-habis mengapi-apikan rakyat dengan statement yang entah dari mana sumbernya. Sanggup menggambarkan Malaysia seperti negara yang tiada lagi amannya. Nak komen takut tergolong dalam golongan "perasan pandai" ni hoho. Kita sebagai rakyat Malaysia pasti lebih arif tentang Malaysia yang kita sayangi ini. Kenapa perlu ditabur fitnah begitu sekali. Anak-anak muda pula jangan mudah terpedaya dengan maklumat pihak tertentu tanpa melihat kesahihan sumbernya.  'Orang sana' sentiasa bersedia sahaja menanti untuk mengambil peluang ke atas kekacauan yang berlaku. Yang sanggup keluarkan statement "lebih baik bagi yahudi memerintah" tu takpelah. Mereka tiada sense of belonging. Mereka ada negara kedua. Kita? Indonesia pun tak ingin nak bagi kita menumpang bila Malaysia tiada lagi amannya. Fikirkanlah semula. Mereka lagi suka melihat kita berpecah belah daripada bersatu. Pada sesiapa yang tak suka dengan artikel aku ni please ignore bebeh. Kerana segala komen anda akan dibakul sampahkan oleh aku hoho. Salam 


P/s: Di bawah ini aku letakkan satu video. Mungkin boleh ingatkan apa yang kita sudah lupa.


2 comments:

  1. saya sedih dgn rakyat malaysia, diorg x tau yg org luar especially mat salleh anggap negara kita sama mcm myanmar,vietnam, indonesia....konteks diorg tgk MALAYSIA sgt3 kecil...bagi diorg MALAYSIA mcm gajah ngan kuman...DIORG X PIKIR bila diorg wat perhimpunan mcm nie...bukan dpt manfaat pon tp MEMALUKAN NAMA MALAYSIA DI SELURUH DUNIA....n BUDAK2 YG KAT LUAR NEGARA PON 1 harap belajar tinggi2, biasiswa kerajaan tanggung tp HAMPEH....!!!!...

    ReplyDelete